سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد اعتماد

مطلب زیر برای من خیلی جالب بود . برای کسب درآمد و پول این نکات جالب توجه هستند . اصل مطلب را فوربس منتشر کرده است که روزنامه دنیای اقتصاد ( 16/7/1385 ) آنرا ترجمه و چاپ کرده است . بخوانید نظر دهید .

1 – با افراد بلند مرتبه دوشت شوید

استاد دانشگاه مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد به نام دیپاک مالهوترا می‌گوید : دوستان شما نشان دهنده میزان اعتبار شما هستند . اگر با افراد بزرگ مراوده کنید و نزدیکان شما از اعتبار خوبی برخوردار باشند ، شما نیز از همان اعتبار برخوردار می‌شوید .

2 – آلت دست دیگران نشوید

به فروشندگان خودرو آموزش داده می‌شود که به همه سؤال‌ها پاسخ دهند . فرقی هم نمی کند که پاسخ را بدانند یا نه . در واقع هدف از این کار این است که آنها مطلع به نظر برسند . اگر اطلاعات شما در زمینه‌های گوناگون کم باشد به آلت دست دیگران تبدیل می‌شوید . اما مطلع بودن شما دیگران را تشویق می‌کند که به شما اعتماد کنند .

3 – به اشتباهاتتان اعتراف کنید

بلاد پائولو ، استاد روانشناسی دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا در مطالعه‌ای که در سال 2004 در مورد دروغ و فریب انجام داد ، دریافت که دروغگوها به ندرت اشتباه خود را اصلاح می‌کنند یا جملات اشتباه خود را می‌پذیرند . بنابراین اگر می‌خواهید صادق به نظر برسید ، خصلت چشم پوشی خود بر اشتباهاتتان را از میان بردارید و به اشتباه‌های خود اعتراف کنید .

4 – خوش اخلاق باشید

مطالعات بلاد پائولو که در سال 2004 در مورد دروغ و فریب انجام شد نشان‌دهنده آن بود که دروغگوها سرسخت تر و تندخو تر هستند . رفتار آنها برای اطرافیان نامطلوب تر است و مستعد آن هستند که همه به طور دائمی از آنها شکایت داشته باشند .

5 – به اهمیت نحوه سخن گفتن خود فکر کنید

اگر هنگام صحبت با دیگران دستان خود را حرکت دهید طوری که آنها کف دستان شمار را ببینند احساس می‌کنند که شما فردی گشاده رو و صادق هستید که ایجاد ارتباط با شما آسان است . نگاه چشم به چشم نیز کمک زیادی به شما می‌کند که در ارتباطتان با افراد موفق‌تر باشید و در نتیجه اعتبار بیشتری را برای خود کسب کنید .

6 – زبان لازم را بیاموزید

فرهنگ‌های مختلف ، ویژگی‌های کلامی خاص خود را دارند . اگر شما به نکات کلیدی فرهنگ اشراف نداشته باشید ، نمی‌توانید از ظرایف آن در کلام خود استفاده کنید و دیگران نمی‌توانند شما را باور کنند . این مسأله در مورد فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار بسیار مهم است .

7 – دیگران را دوست بدارید

مردم به کسی اعتماد می‌کنند که با او احساس راحتی کنند . خوبی کنید و از دیگران گله نکنید . در عوض به گلایه‌های دیگران گوش کنید و اجازه دهید مردم دوستتان بدارند . این اعتماد دیگران را نسبت به شما افزایش می‌دهد .

8 – قابل پیش‌بینی باشید

برای ایجاد یک رابطه دراز مدت مبتنی بر اعتماد ، مهم‌ترین نکته تداوم رفتار شماست . همه ارتباطتان بستگی به رفتارتان دارد . باید همیشه طوری رفتار کنید که با شناختی که از شما دارند ، بتوانند بدون توجه به کلامتان رفتارتان را پیش‌بینی کنند .